Verhaal – Vier levens in een notendop

Je loopt naar de deur en doet hem open. Daarachter is een gang met wat schemerig licht. Voorzichtig, op de tast zoekend loop je door de gang. Je voelt een opening aan je rechterhand: een deur. Je reikt naar de klink, en duwt hem oplaag. Zachtjes duw je tegen de duur die opengaat. Dan klink een schot: je bent geraakt en zakt op de grond.
Je loopt door de gang en voelt de opening aan de rechterhand. Je opent snel de deur en in één beweging schiet je de vijand erachter neer. Daar heb je geen last meer van. Je onderzoekt de kamer waar je in staat en ontdekt een klein kistje in een hoek. Je gaat naar het kistje en pakt het op. Je bekijkt het kistje en ziet dat het verzegeld is. Op goed geluk draai je het zegel rechtsom. Een flits: het kistje ontploft en je rijgt in stukken uiteen.
Je ontdekt het kleine kistje weer in de hoek. Je gaat naar het kistje, pakt het op en draait het zegel linksom. Met een klikt opent het deksel zich. Je kijkt erin en ontdekt een kleine sleutel. Je stopt hem in je zak. Dan bekijk je de kamer nog eens goed en ontdekt een verborgen deur in de boekenkast. Je opent de deur en komt in een donkere grot. Van een stuk kleed en een bezemsteel maak je een toorts en vervolgens loop je de grot door. Na een paar honderd meter raak je met je voet een hefboom en vervolgens schiet er met grote kracht een speer uit de wand die je doorboort.
Met de toorts in de hand loop je door de grot. Na een paar honderd meter stap je met grote voorzichtigheid over de hefboom heen. Je loopt voorzichtig verder, uitkijkend naar alles wat een valstrik kan zijn. Uiteindelijk eindigt de grot in een gesloten deur. Je krabt jezelf op je hoofd en er gaat je een lichtje branden. Je pakt de sleutel die je in het kistje gevonden hebt en steekt hem in het sleutelgat van de gesloten deur. De sleutel past, en langzaam draai je hem om. Met een klik schiet de deur van het slot en geef je zachtjes een duw tegen de deur. De deur draait open en je wordt verblind door het directe zonlicht. Je hebt het gehaald, je bent ontsnapt! Dan een stem: “DACHT JE DAT?”, en je hoort het zingen van een zeis.
GAME OVER